ГЕОРАДАРНІ ТА ГЕОДЕЗИЧНІ МЕТОДИ У ДІАГНОСТИЦІ ДОРОЖНІХ ОДЯГІВ

Автор(и)

Ключові слова:

георадар, імпульсні сигнали, нежорсткий дорожній одяг, позиціонування, координатна прив'язка

Анотація

Тема статті відноситься до проблеми розвитку і застосування сучасних засобів неруйнівної діагностики інженерних споруд – георадарів, а також до розроблення методів координатної прив’язки виявлених об'єктів. Такими об'єктами є деформації і руйнування конструктивних шарів дорожнього одягу. Метою роботи є розвиток запропонованих авторами технологій застосування георадарів для вирішення завдань неруйнівного контролю автомобільних доріг, що передбачають об'єднання можливостей сучасних імпульсних георадарів та геоінформаційних систем. Актуальність теми статті пов'язана з можливістю реалізації безперервного неруйнівного контролю автомобільних доріг, розробленням і застосуванням методів координатної прив'язки результатів георадарного зондування. Методологія дослідження спирається на суворі методи електродинаміки, теорії поля і математичного моделювання, а також можливості сучасних систем позиціонування та координатної прив'язки лінійних об'єктів. Основний результат у розвитку запропонованого авторами раніше підходу до зондування імпульсними сигналами. Наукова цінність отриманих результатів полягає у розвитку методів обробки імпульсних надширокосмугових сигналів георадару з метою підвищення надійності оцінки технічного стану інженерних споруд. Результати відносяться, в першу чергу, до автомобільних доріг з нежорстким дорожнім одягом. Практична значимість роботи пов'язана із можливостями сучасних георадарів та алгоритмів обробки даних, запропонованих авторами, які дозволяють отримувати кількісні оцінки таких параметрів, як товщина верхніх шарів дорожнього покриття на автомобільних дорогах з нежорстким дорожнім одягом, а також з можливістю виявлення і координатної прив'язки деформацій і руйнувань.

The topic of the article relates to the problem of development and application of modern means of monitoring the technical condition of engineering structures – GPR, as well as the development of methods for registering the coordinates of detected objects. Such objects can be deformations and destructions of constructive layers of pavements. The aim of the work is to develop the technologies proposed by the authors for the use of GPR to solve the problems of non-destructive testing of roads while
combining the capabilities of modern pulsed GPR and geographic information systems. The relevance of the topic of the article is related to the possibility of implementing continuous non-destructive testing of roads, the development and application of methods of coordinate reference of the results of GPR sounding. The research methodology is based on strict methods of electrodynamics, field theory and mathematical modeling, as well as the capabilities of modern systems of positioning and coordinate reference of linear objects. The main result is that the approach proposed earlier by the authors is extended to the case of probing with pulse signals. The scientific value of the obtained results lies in the development of methods for processing pulsed ultra-wideband GPR signals in order to increase the reliability of methods for assessing the technical condition of engineering structures. The results relate primarily to highways with non-rigid road pavements. The practical significance of the work is related to the capabilities of modern GPR and data processing algorithms proposed by the authors, which allow to obtain quantitative estimates of such parameters as the thickness of the upper layers of roads with non-rigid clothing, as well as the ability to detect and coordinate deformation and destruction.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-01