ПРОБЛЕМИ ОПТИМІЗАЦІЇ РІВНІВ УТРИМАННЯ ЗАЛІЗОБЕТОННИХ МОСТОВИХ СПОРУД

Автор(и)

Ключові слова:

мостові споруди, залізобетонні конструкції, утримання, експлуатація, поточні ремонти

Анотація

Виконано аналіз існуючої системи утримання та експлуатації мостових споруд, яка передбачає проведення певного періодичного контролю зміни їх фізичного стану без значного втручання в процес функціонування. Показано, що на певному етапі експлуатаційного циклу споруди виникає питання про необхідність проведення ремонтів тих конструктивних елементів, термін служби яких значно менше терміну служби всієї споруди в цілому. Однак аналіз показав, що в процесі проведення ремонтів виникають труднощі в першу чергу фінансового характеру, а по-друге в організації самого ремонту, тобто або закрити рух, знизити пропускну здатність, організувати перепробіг автотранспорту та інше. Як правило дорожні організації, зайняті експлуатацією доріг, мають обмежену номенклатуру послуг, які потребують вирішення стандартних управлінських завдань, та які не мають достатньої професійної підготовки для експлуатації мостових споруд. Таким чином, експлуатацією мостів вони займаються тільки в критичній ситуації і під різними приводами ремонт мостів затягується до четвертого експлуатаційного стану, коли необхідно виконувати капітальний ремонт. Розглянуто питання організації процесу утримання та експлуатації мостів з пріоритетом поточних ремонтів, який дозволяє, своєчасно, фіксуючи небезпечну стадію розвитку пошкоджень, не допускати подальшого погіршення експлуатаційного стану об’єкта, тобто провести оцінку варіантів стану системи високої складності і визначити комплекс показників ефективності кількох поточних або одного капітального ремонту або реконструкції. Метою даної роботи є необхідність визначити найбільш важливі параметри оцінки стану конструктивних елементів, а так само поставити задачу оптимізації режимів експлуатації споруди. Для проведення поточних ремонтів необхідно уточнити експлуатаційний стан, особливо по дорожньому одязі. Ефективність підходу при проведенні поточних ремонтів визначається співвідношенням ефектів, отриманих в результаті її впровадження і витрат на отримання цього результату. Наведене обґрунтування необхідності проведення поточних ремонтів окремих конструктивних елементів, зокрема дорожнього одягу в другому або третьому експлуатаційному станах, збільшить довговічність споруди в цілому і продовжить його життєвий цикл.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-12-24