ЯК ПРИБОРКАТИ РЕКЛАМУ В АРХІТЕКТУРНОМУ ПРОСТОРІ? ЗАОЧНА ПОЛЕМІКА З АДРІАНОЮ ПОРТЕЛЛОЮ
Анотація
У багатьох містах розроблено і реально діють нормативні документи і правила, які регулюють створення та розміщення комерційних знаків у міському просторі. При цьому фахівці в області міського планування й дизайну архітектурного середовища не припиняють теоретичних досліджень з метою вдосконалення таких правил та регуляторів. В такому аспекті найбільш значним науковим внеском останнього часу можна вважати дослідження Адріани Портелли (Adriana Portella). 2014 року вийшла її монографія «Visual Pollution: Advertising, Signage and Environmental Quality» [1], де авторка розглядує наслідки негативного впливу комерційних знаків на візуальну якість міських просторів і якість життя людей в цілому. Книга стала результатом 11-ти років емпіричних досліджень, пов'язаних з тим, як користувачі з різних культур сприймають і оцінюють суспільний простір. І, хоча вже було встановлено, що на сприйняття й оцінку споживачем естетичних якостей міських просторів впливають особистісні мотиви споживачів, авторка робить спроби виявити загальні принципи організації візуальних та просторових форм, які б були оцінені позитивно людьми з різних культур і верст суспільства. Зміст книги відображає основні теоретичні висновки докторської дисертації [2], які були отримані авторкою 2007 року в Oxford Brookes University в Англії, що в свою чергу стало продовженням магістерської роботи, яку Адріана Портелла проводила в Бразилії в період з 2001 по 2003 рік, де вивчала регіональне і міське планування в Federal University міста Пелотас (UFPel).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Науковий вісник будівництва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.