МЕТОДИ ОЦІНЮВАННЯ ВПЛИВУ ТРІЩИН НА ПОКАЗНИКИ МІЦНОСТІ ТА ДЕФОРМАТИВНОСТІ ДОРОЖНЬОГО ОДЯГУ НЕЖОРСТКОГО ТИПУ
Ключові слова:
нежорсткий дорожній одяг, тріщина, прогин, надійність, напружено - деформований стан, теоретичні та емпіричні методи, імовірнісний аналізАнотація
В роботі проведено аналіз методів, що дозволяють врахувати вплив тріщини на напружено - деформований стан конструкції дорожнього одягу. Розглянуто існуючі на сьогоднішній день теоретичні та емпіричні методи. За результатами аналізу моделей з оцінювання стану нежорсткого дорожнього одягу з руйнуваннями визначено, що незважаючи на значний обсяг експериментальних даних, переважна більшість моделей отримана для конкретних дорожньо-кліматичних умов і конструкцій дорожнього одягу та відображають особливості регіону обстеження. Тому в роботі проаналізовано методи проєктування та оцінювання стану конструкції дорожнього одягу, що враховують імовірнісні методи аналізу надійності.
The analysis of methods that allow to take into account the influence of the crack on the stress - strain state of the pavement structure is carried out. The existing theoretical and empirical methods are considered. According to the results of the analysis of models for assessing the condition of non-rigid pavement with destruction, it was determined that despite the significant amount of experimental data, the vast majority of models were obtained for specific road and climatic conditions and pavement designs and reflect the characteristics of the survey region. Therefore, the paper analyzes the methods of designing and assessing the state of the structure of the pavement, taking into account the probabilistic methods of reliability analysis.