ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ФУНКЦІОНАЛЬНОЇ КЛАСИФІКАЦІЇ МІСЬКИХ ВУЛИЦЬ І ДОРІГ

Автор(и)

Ключові слова:

вулично-дорожня мережа, функціональна класифікація, планування, транспорт, пішоходи, забудова території

Анотація

Розглянуті питання присвячені удосконаленню роботи вулично-дорожньої мережі у містах. Важливим питанням присвяченим удосконаленню роботи вулично-дорожніх мереж є визначення раціональної структури, яка повинна відповідати вимогам перспективного розвитку міст. Одним із напрямків її покращення є розробка функціональної класифікації вулиць і доріг міст. У країнах світу протягом значного часу працює і удосконалюється функціональна класифікація вулиць і доріг та має позитивні результати у вирішенні питань архітектурно-ландшафтного містобудівного проектування, розвитку вулично-дорожніх мереж, покращення безпеки та організації руху. В діючому нормативному документі в Україні здійснено розподіл наступним чином, це: магістральні дороги, магістральні вулиці загальноміського значення з безперервним і регульованим рухом, магістральні вулиці районного значення та місцеві вулиці і дороги. У теперішній час розглядаються питання внесення змін до діючого нормативного документу з метою розробки заходів покращення роботи вулично-дорожніх мереж у містах з використанням позитивного досвіду країн світу. Передбачається ввести класифікацію за функціональним призначенням з урахуванням цільової спрямованості: пішоходів, велосипедистів, громадського транспорту, автомобілів та змішаного руху. Для зарубіжних класифікацій характерними особливостями та задачами організації руху є умови високого рівня автомобілізації та щільність транспортних потоків. У Північній Америці (США, Канада) функціональна класифікація будується на використанні домінуючої функції тієї або іншої дороги. Головною ознакою розподілу доріг і вулиць на категорії є співвідношення функцій «обслуговування руху – обслуговування доступу». Обслуговування поїздок на великі відстані є головною функцією доріг і вулиць вищих категорій. У дорожньому проектуванні і міському плануванні використовується термін «доступ»: доступ до володінь, доступ до території. Регламентування в’їздів-виїздів на основну проїзну частину і назад розглядають за багатьма позиціями. Норми на розміщення примикань місцевих проїздів, геометричні стандарти їх проектування враховують кількість і характер конфліктних точок, де виникають перешкоди руху основного транспортного потоку, зниження пропускної здатності, безпеки руху пішоходів. Функціональна класифікація у США і Канаді не обмежується тільки транспортними потоками. У Північно-східній Америці розроблені спеціальні акти, які пов’язані із пішохідним рухом та переміщенням інвалідів. Розроблені програми по організації руху пішоходів, покращенню благоустрою і дизайну вулиць.

The considered questions are devoted to improvement of work of a street and road network in the cities. An important issue devoted to improving the work of street and road networks is the definition of a rational structure that must meet the requirements of long-term urban development. One of the ways to improve it is to develop a functional classification of streets and city roads. In the countries of the world the functional classification in cities works and improves for a long time and has positive results in the decision of questions of architectural and landscape town-planning designing, development of street and road networks, improvement of safety and the organization of traffic. In the current normative document in Ukraine, the distribution is as follows, namely: main roads, main streets of city importance with continuous and regulated traffic, main streets of district importance and local streets and roads. At present, the issues of amending the current normative document are being considered in order to develop measures to improve the work of street and road networks in cities using the positive experience of the world. It is planned to introduce a classification by functional purpose, taking into account the target orientation: pedestrians, cyclists, public transport, cars and mixed traffic. For foreign classifications, the characteristic features and tasks of traffic organization are the conditions of a high level of motorization and the density of traffic flows. In North America (USA, Canada), functional classification is based on the use of the dominant function of a road. The main feature of the division of roads and streets into categories is the ratio of the functions of "traffic service – access service". Long-distance travel service is the main function of roads and streets of higher categories. In road design and urban planning, the term "access" is used: access to property, access to the territory. The regulation of entrances and exits to the main carriageway and back is considered in many respects. Norms for the location of adjacent local passages, geometric standards of their design take into account the number and nature of conflict points, there are obstacles to the main traffic flow, reduced capacity, traffic safety of pedestrians. Functional classification in the United States and Canada is not limited to traffic flows. In Northeast America, special acts have been developed related to pedestrian traffic and the movement of people with disabilities. Developed programs to organize pedestrian traffic, improve landscaping and street design.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-06-01