БРЕНДУВАННЯ СТАНЦІЙ ХАРКІВСЬКОГО МЕТРОПОЛІТЕНУ. ПОГЛЯД З ПОЗИЦІЇ АРХІТЕКТОРА
Ключові слова:
архітектурне середовище, зовнішня реклама, бренд, архітектурний образ, візуальне сприйняття, простір метрополітенуАнотація
Дослідження присвячене негативним з точки зору архітектора фактам обклеювання рекламними аплікаціями стін, пілонів, колон і інших архітектурних форм станцій харківського метрополітену - прийому, який рекламісти називають брендуванням. Робота має на меті актуалізувати проблему візуального забруднення архітектурних об'єктів і просторів (інтер'єрів метро) і залучити до цієї проблеми увагу громадськості. Дослідження спирається на моніторинг існуючого стану, використовує метод експертної оцінки і порівняльний аналіз. Показано, як архітектурний образ станцій, задуманий авторами, перетерплюючи трансформації у зв'язку з агресивним поширенням реклами, доходить до споживачів – пасажирів метро, у спотвореному вигляді. Представлено п'ять станцій («Майдан конституції», «Історичний музей», «Героїв праці», «Пушкінська» і «Університет»), які зазнали експансії з боку рекламного бізнесу. Дається порівняльний аналіз архітектурного образу цих станцій у первісному вигляді та в результаті завішування рекламними зображеннями. Виявлено зв'язок між типологічними і конструктивними особливостями станцій та прийомами рекламного оформлення. Проаналізовано та проілюстровано традиції застосування рекламних технологій у вітчизняній практиці. Висунуто тезу про необхідність опитування городян з метою виявлення їх оцінок і ставлення до цієї проблеми. Сформульовано завдання та напрямки подальших досліджень
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Науковий вісник будівництва
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.