ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ BIM В ПРОЦЕС ОСВІТНЬОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УНІВЕРСИТЕТУ З ЗАСТОСУВАННЯМ ІНСТРУМЕНТАРІЮ ІСО 9001-2015
Ключові слова:
інноваційні технології, освітні технології, BIM, інформаційне моделювання, ВНЗ, освітні програми, впровадження технологійАнотація
Темою цієї статті є короткий аналіз застосування можливостей та інструментарію системи менеджменту якості університету (СМЯ) при вирішенні проблем впровадження у навчання інноваційних технологій, якою, безумовно, у цей час, є – технологія інформаційного моделювання будівель (BIM). Автори статті роблять спробу, на основі даних, що містяться у вітчизняних і зарубіжних джерелах, представити читачеві деякі деталі узагальнення підходу до проблем побудови концепції впровадження в навчальний процес університету технологій BIM у світлі процесного підходу та ризик орієнтованого мислення. Автори роблять висновок про те, що стратегія впровадження в навчальний процес технологій BIM стає найбільш результативною у разі: а) її цілеспрямованості, послідовності та наукової обґрунтованості, а також б) коли основні процеси університету, такі як – маркетинг, проектування, освітня, міжнародна та наукова діяльності знаходяться в переплетені з процесами стратегічного управління та забезпечення, тобто дійсно є взаємопов’язаними процесами, і в) керування ним відбувається як системою.
The topic of this article is a brief analysis of the application of the capabilities and tools of the university quality management system (QMS) in solving problems of implementation of innovative technologies in education, which, of course, is currently – building information modeling technology (BIM). The authors of the article try, based on data contained in domestic and foreign sources, to present to the reader some details of the generalization of the approach to the problems of building the concept of introduction of BIM technologies in the educational process in the light of process approach and risk-oriented thinking. The authors conclude that the strategy of introduction of BIM technologies into the educational process becomes the most effective in the case of: a) its purposefulness, consistency and scientific validity, as well as; b) when the main processes of the university, such as – marketing, design, educational, international and scientific activities are intertwined with the processes of strategic management and support, ie are really interconnected processes; c) it is managed as a system.