ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНОГО СЕРЕДОВИЩА ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ ШКІЛ ЧЕРЕЗ ВИКОРИСТАННЯ СУЧАСНИХ АДИТИВНИХ ТЕХНОЛОГІЙ

Автор(и)

  • Ю.Р. Петровська Національний університет «Львівська політехніка» https://orcid.org/0000-0001-8519-7065
  • А.М. Москалюк Національний університет «Львівська політехніка»

DOI:

https://doi.org/10.33042/2311-7257.2024.110.1.3

Ключові слова:

освіта, школа, предметне середовище, інклюзія, адитивні технології, 3Д друк, універсальний дизайн, екологія, вторинна переробка

Анотація

Розкрито принципи формування предметно-просторового середовища в Новій українській школі, відповідно до нових концептуальних засад реформування. Проаналізовано можливості конструювання меблів через використання адитивних технологій виробництва, що стають більш доступними для широкого кола споживачів, а виконання навчального та методичного обладнання методом 3D друку відкриває додаткові можливості для формування індивідуального предметно-просторового середовища. Окреслено шляхи поєднання традиційного серійного виробництва шкільних меблів та обладнання із новими 3Д технологіями, що в результаті роблять навчальне середовище більш технологічним, екологічним,  виразними та унікальним. Висвітлено методи набуття екологічної грамотності учнів та можливості використання принципів універсального дизайну задля формування інклюзивного освітнього середовища.

Біографії авторів

Ю.Р. Петровська, Національний університет «Львівська політехніка»

кандидат архітектури, доцент, доцент кафедри дизайну та основ архітектури

А.М. Москалюк, Національний університет «Львівська політехніка»

Студентка другого (магістерського) рівня вищої освіти кафедри дизайну та основ архітектури

Посилання

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2016). New Ukrainian school: conceptual foundations of secondary school reform. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/nova-ukrainska-shkola-compressed.pdf

Morse, N. V., Vember, V. P., Boyko, M. A., & Varchenko-Trotsenko, L. O. (2020). Organization of STEAM lessons in an innovative classroom. Open educational e-environment of a modern university, (8), 88-106. doi: 10.28925/2414-0325.2020.8.9

Barrett, P., Davies, F., Zhang, Y., & Barrett, L. (2015). The impact of classroom design on pupils' learning: Final results of a holistic, multi-level analysis. Building and Environment, 89, 118-133. doi: 10.1016/j.buildenv.2015.02.013

Neuza, P. (2017). Redesigning Learning Spaces: What Do Teachers Want for Future Classrooms? International Association for Development of the Information Society. Retrieved from https://files.eric.ed.gov/fulltext/ED579306.pdf

Koturanova, T. V., Lantukh, O. V., & Vysochenko, O. E. (2021). Development problems and prospects of the furniture business in Ukraine. Economic space, (175), 73-77. doi: 10.32782/2224-6282/175-14

Kosenko, D. Yu., Zhembrovska, T. Yu., Chebykina, M. V., & Donets, K. V. (2018). Furniture for a flexible learning space in conditions of limited classroom space. Technologies and design,1 (26), 1-10.

Shevchenko, T. V. (2020). Ergonomic design requirements for educational furniture and premises. Safety of human life and activity, 88-91.

Grechko, O. M. (2019). Modern additive technologies and 3D printing. Review of recent achievements in various spheres of human life. Bulletin of the National Technical University. Series: Problems of improving electric machines and devices. Theory and practice, (1), 63-75. doi: 10.20998/2079-3944.2019.1.12

Alnikov, E. M. (2020). Designing an inclusive environment using additive technologies (3-D printing). Bulletin of KNUKiM. Series "Art History", (43), 181-189.

Alnikov, E. M. (2021) Inclusive environment in Ukraine, prospects for creation using additive technologies (3d printing). Current issues of humanitarian sciences, (35), 4-14. doi: 10.24919/2308-4863/35-1-1

Altay, B. (2017). Multisensory inclusive design education: A 3D experience. The Design Journal, 20(6), 821-846. doi: 10.1080/14606925.2017.1371949

Fen, K. V. (2018). 3D printing: history, current state and development prospects. Modern information technologies and management systems, 240-241.

Svoboda, J., Tauber, J., & Zach, M. (2019). 3D Print application in furniture manufacturing. In Proceedings of the Digitalisation and Circular Economy: Forestry and Forestry Based Industry Implications, 12th WoodEMA Annual International Scientific Conference on Digitalisation and Circular Economy: Forestry and Forestry Based Industry Implications, P. 131-140..

Samykano, M., Selvamani, S. K., Kadirgama, K., Ngui, W. K., Kanagaraj, G., & Sudhakar (2019). Mechanical property of FDM printed ABS: influence of printing parameters. The International Journal of Advanced Manufacturing Technology, 102, 2779-2796. doi: 10.1007/s00170-019-03313-0

Lundgren, H. (2021). Participatory design of a 3D-printed furniture concept for learning spaces: A study of large-scale additive manufacturing opportunities and limitations. Industrial Design Engineering. Luleå University of Technology, 52. Retrieved from https://www.diva-portal.org/smash/get/diva2:1583701/FULLTEXT01.pdf

Ministry of Education and Science of Ukraine. (2018). Requirements for school furniture for the New Ukrainian School: methodological recommendations for organizing the educational space of the New Ukrainian School. Retrieved from https://mon.gov.ua/ua/tag/novij-osvitnij-prostir

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-27